جراحی بینی
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

رینوپلاستی چیست؟

جراحی بینی در اصفهان باعث تغییر شکل و ظاهر بینی می شود. تاثیر عمل بینی در زیبایی بسیار زیاد است و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد. جراحی زیبایی بینی به منظور تناسب بینی با صورت انجام می شود. رینوپلاستی نیز برای رفع اختلالات تنفسی و رفع عیوب ساختاری بینی انجام می شود. سپتوپلاستی یا جراحی انحراف بینی یکی از این جراحی هاست. به طور کلی معایب و مشکلات زیر را می توان با جراحی بینی برطرف کرد:

 

هماهنگی بین اندازه بینی و صورت

کاهش پهنای بینی و اصلاح موقعیت سوراخ های بینی

قوز روی تیغه بینی یا فرورفتگی آن

اصلاح نوک بینی بزرگ یا افتاده

کاهش اندازه سوراخ های بزرگ بینی

اصلاح عدم تقارن بینی

رینوپلاستی یک جراحی رایج است که توسط جراح پلاستیک یا متخصص گوش و حلق و بینی انجام می شود. این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و می توانید صبح ها جراحی بینی را انجام دهید و تا بعد از ظهر به خانه برگردید. در حین جراحی بینی، بیمار تحت بیهوشی عمومی است. به همین دلیل فرد هیچ دردی را در حین جراحی بینی احساس نمی کند.

 

آیا جراحی بینی انواع مختلفی دارد؟ (انواع جراحی بینی)

برای انجام رینوپلاستی باید استخوان های صورت و بینی کاملا بالغ باشند (جراحی بینی آقایان). رینوپلاستی برای بهبود ظاهر یا بازسازی بینی انجام می شود و می تواند اندازه بینی و همچنین طول و عرض آن را تغییر دهد. نوک بینی، سوراخ های بینی و تقارن بینی نیز ممکن است تغییر کند. گاهی در حین جراحی، غضروف های پیوند شده از سایر نواحی بدن مانند گوش ها یا دنده ها ممکن است برای تقویت ساختار بینی استفاده شود. در ادامه این مقاله به بررسی انواع جراحی بینی می پردازیم.

 

1. جراحی بینی

تفاوت رینوپلاستی و جراحی بینی چیست؟ قسمت بالایی ساختمان بینی استخوانی و قسمت تحتانی آن غضروفی است. رینوپلاستی یا جراحی بینی می تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر دهد. روش های مختلفی برای رینوپلاستی وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل ایجاد برش کوچک روی ریشه تیغه بینی و بین سوراخ های بینی است. این برش به جراح اجازه می دهد تا پوست را از استخوان ها و غضروف های زیرین آزاد کند و سپس تغییرات لازم را در استخوان و غضروف بینی ایجاد کند. بعد از عمل بینی می توان پوست را در جای خود قرار داد.

 

2. جراحی زیبایی بینی شکسته و جراحی زیبایی بینی کج

رینوپلاستی برای ترمیم شکستگی بینی نیز انجام می شود. هدف از این عمل ترمیم شکستگی ها و بازگرداندن ظاهر بینی قبل از آسیب است.

 

3. سپتورینوپلاستی

این روش برای بیمارانی که دارای انسداد یا انحراف بینی هستند استفاده می شود. سپتورینوپلاستی نه تنها ظاهر بینی را بهبود می بخشد، بلکه انسدادها و ساختارهای داخلی که مانع تنفس می شوند را نیز از بین می برد.

 

4. جراحی پولیپ بینی

همه جراحی های بینی جراحی زیبایی نیستند و برخی با هدف درمانی انجام می شوند. به عنوان مثال یکی از جراحی های انجام شده برای پولیپ بینی است. عمل پولیپ بینی برای کسانی که در تکلم یا تنفس مشکل دارند می تواند درمانی باشد. پولیپ ها می توانند باعث ایجاد مشکل در عبور هوا در راه های هوایی شوند. اما پولیپ چیست؟ می توانید تصور کنید که کیسه ای پر از خلط در داخل بینی شما گیر کرده و نفس کشیدن را برای شما دشوار می کند.

برای جراحی پولیپ باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. این متخصص می تواند پولیپ شما را با یک جراحی ساده از بین ببرد. پولیپ ها به دلایل مختلفی ایجاد می شوند که یکی از شایع ترین آنها حساسیت و آلرژی است. یکی از درمان های اصلی پولیپ جراحی است

 

7. جراحی بینی بسته بهتر است یا باز؟

جراحی بینی به دو صورت انجام می شود. جراحی باز و بسته دو رویکرد متفاوت در جراحی بینی هستند. در روش جراحی بسته، برش ها در داخل بینی پنهان می شوند. در روش جراحی باز یک برش خارجی روی کلوملا (قسمت گوشتی بین سوراخ های بینی) ایجاد می شود و سوراخ های بینی از هم جدا می شوند.

در مواردی که دسترسی آسان تر و افزایش دید مورد نیاز است، جراحی بینی باز توصیه می شود. در این روش جراح به ساختار بینی به خصوص نوک بینی دسترسی دارد. رینوپلاستی بسته برای اصلاحات جزئی و تغییرات جزئی در شکل بینی انجام می شود. این روش کمتر تهاجمی است و روند بهبودی سریعتر است. از آنجایی که برش ها در داخل بینی ایجاد می شوند، هیچ جای زخم قابل مشاهده ای وجود نخواهد داشت.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 





:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: